cyclist-g957e94fab_1920

Cyklotoulka SKANZENOVÁ

Nasedněte na kola a vydejte se na krásnou projížďku!

Cesta začíná od TIC Chotěboř po trase č. 1 do Slavíkova. Tam cesta pokračuje na křižovatce, kde odbočíte doprava a poté doleva na cyklotrasu č. 4187. Projedete Kocourovem, Možděnicí, v kopečku odbočíme doleva na komunikaci značenou žlutou turistickou značkou, která vás dovede do obce Zubří. Odbočíte doprava a sjedete po silnici do Trhové Kamenice. Odbočíte doleva na silnici č. 343 a poté doprava kolem hřbitova směrem na Hlinsko. Na křižovatce odbočíte doprava a po cyklotrase č. 1 dojedete do obce Svobodné Hamry a na Veselý Kopec, kde pokračujete do Všeradova. Odbočíte doprava a pak na křižovatce doleva na silnici č. 37 do Údav. Za obcí odbočíte doprava. Přes Rovný a Slavíkov klesáte směrem do Sloupna s možností zastávky na přírodní vyhlídce Štikov. Přes Bezděkov dojedete zpátky do Chotěboře.

Po cestě uvidíte:

• Méně známou součást Souboru lidových staveb a řemesel Vysočina jsou stavby stojící v osadě Svobodné Hamry, Možděnice, Dřevíkov a Všeradov. Naleznete v nich například hamr, řemeslné dílně nebo draslovnu.
  • Hamerská krčma, která hostí již od roku 1717.
  • Při návštěvě Veselého Kopce si vybavíte obrázky Josefa Lady plné klidu, rovnováhy, uspořádanosti a harmonie. Skanzen se nachází na pomezí Železných hor a Žďárských vrchů.